Soluţiile au fost prezentate în cadrul unui seminar organizat marţi, la Alba Iulia, la care au participat specialişti care furnizează servicii de informare şi consiliere profesională din toate Agenţiile Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă din ţară. Evenimentul este parte a unui proiect derulat de AJOFM Alba, co-finanţat prin programul POSDRU.
La întâlnirea de la Alba Iulia s-au prezentat rezultatele unui studiu de cercetare care are ca scop dezvoltarea şi implementarea de metode/instrumente de evaluare măsuri active, dezvoltare antreprenoriat şi consiliere profesională, care să aibă impact la nivel local/regional/inter-regional. Pentru fiecare Agenţie de Ocupare a Forţei de Muncă din regiunile Centru şi Vest s-a urmărit câte dintre persoanele care au primit servicii de informare şi consiliere profesională s-au angajat în funcţie de pregătirea lor, de programele de formare profesională urmate, dar şi durata păstrării locului de muncă. De asemenea, s-a analizat câte firme au fost înfiinţate şi care este profilul de activitate al acestora, în urma serviciilor de consiliere antreprenorială furnizate prin AJOFM, în calitate de Serviciu Public de Ocupare.
Specialiştii proiectului au testat metode noi de informare şi consiliere profesioanlă şi antreprenoriat în 10 AJOFM-uri din judeţele: Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu, Arad, Caraş Severin, Hunedoara, Timiş.
Set de instrumente de lucru propuse angajaţilor AJOFM
Participanţilor le-au fost prezentate şi cinci studii de caz care se referă la funcţionalitatea Serviciilor Publice de Ocupare din Irlanda, Italia, Spania, Suedia, Slovenia. Specialiştii proiectului au propus un set de soluţii care ar putea fi aplicate şi în Agenţiile Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă din România.
„Întrucât modificările apărute pe piaţa muncii au creat nevoia de dezvoltare a capacităţii Serviciului Pu