Deputatul liberal de Bistriţa-Năsăud, Stelian Dolha, intenţionează să întocmească un proiect legislativ prin care să fie promovate produsele româneşti, în detrimentul celor din străinătate. Acesta ar vrea ca CNA să oblige televiziunile să transmită un mesaj de promovare a produselor româneşti.
Deocamdată nu ştie dacă transmiterea unui astfel de spot ar intra în contradicţie cu normele europene privind piaţa unică, bazată tocmai pe absenţa limitărilor impuse de frontiere, atât a mărfurilor, cât şi a serviciilor sau a oamenilor, dar spune că dacă la tv nu s-ar putea transmite un astfel de mesaj, atunci pot fi făcute panouri publicitare outdoor.
"Acum, o iniţiativă legislativă în studiu, aş spune eu - cumpărăm produse româneşti, pentru că recent, la o emisiune televizată, un reputat jurnalist clujean, Sabin Gherman, mi-a lansat o provocare, să intru într-o campanie de promovare a produselor româneşti. I-am răspuns atunci fără ezitare că da, sunt de acord. după ce am ieşit din emisiune mi-am dat seama că lucrurile nu sunt deloc simple.
Cred că e vorba de un proiect legislativ, pe care trebuie să-l începem de undeva. De unde? Cred că de la Consiliul Naţional al Audiovizualului, care ar putea determina televiziunile, ca pe lângă spoturile de interes public pe care le difuzează - doi litri de apă în fiecare zi, faceţi mişcare, etc, ar putea să mai strecoare şi un spot, la ore de maximă audienţă, care ar suna cam aşa - Alegeţi şi consumaţi cu predilecţie produse româneşti!
Dacă acest lucru ar fi în contradicţie cu normele europene, atunci am putea merge pe o altă variantă, în care să folosim nişte panouri publicitare, de informare pentru români, în care le spunem următoarele: 70% din produsele pe care le consumaţi sunt produse din import. Dacă vreţi într-adevăr să vorbim de agricultură performantă în această ţară atunci va trebui să începem să co