Jumătate dintre elevii de clasa a IV-a se pricep foarte bine la matematică, se descurcă bine la limba română, iar două treimi dintre ei au rezultate nesatisfăcătoare la ştiinţele naturii. Acestea sunt rezultatele obţinute de cei 3.510 elevi de clasa a IV-a care au participat la evaluarea naţională din mai.
La testul de limba română, 14,5% dintre elevi au răspuns corect doar la un sfert din cerinţe, însă două treimi dintre ei au reuşit să rezolve corect cel puţin jumătate din cerinţe. Doar 15% dintre elevi au ştiut să identifice ideea principală dintr-un text dat, însă majoritatea au ştiut să scrie corect româneşte. La matematică, doar doi elevi din 10 au rezolvat sub jumătate dintre sarcinile primite, dar aproape jumătate au fost capabili să răspundă corect la mai mult de trei sferturi din întrebări.
La geometrie 68,2% dintre elevi au ştiut să rezolve trei sferturi dintre cerinţe. Există 24% de elevi care însă nu ştiu, la sfârşitul clasei a IV-a, să aplice metodele de rezolvare şi de calcul la problemele care au 3 operaţii. La ştiinţele naturii, elevii au obţinut cele mai slabe rezultate, doar 5% dintre ei reuşind să răspundă corect la peste trei sferturi dintre întrebări. Tot la ştiinţele naturii, doar unu din 10 elevi a rezolvat testul foarte bine. Prin răspunsurile date la ştiinţe, 21% dintre elevi au dovedit că ştiu care sunt proprietăţile corpurilor şi materialelor, dar nu au şi capacitatea de a aplica practic respectivele cunoştinţe teoretice.
La evaluarea naţională din 2005, la matematică, un elev din zece a obţinut „nesatisfăcător”, dar aproape jumătate dintre elevi s-au înscris în categoria “foarte bine”. La Limba şi literatura română, cei mai mulţi elevi au obţinut rezultate “foarte bune” , iar la ştiinţele naturii, 85% dintre ei au avut rezultate “bune” şi “foarte bune”. (E.L.)
Jumătate dintre elevii de clasa a IV-a se price