Podcasting-ul si Vodcasting-ul nu au reusit “sa gaseasca reteta succesului” in Romania, insa acest lucru nu impiedica cresterea numarului de utilizatori la nivel international si implicit cresterea business-urilor in SUA si alte tari dezvoltate. Daca te intereseaza ce inseamna acest concept, esti curios cum sa ai succes in acest mediu, atunci acest articol este pentru tine.
Podcasting este o metoda de distributie a fisierelor in format multimedia (de obicei fisiere audio dar si video - Vodcasting), prin intermediul formaturilor de sindicalizare de continut RSS si ATOM. Fisierele pot fi descarcate si redate pe echipamente mobile sau computere ce accepta formatul in care acestea au fost create. Un autor de podcast este de obicei denumit podcaster. Siturile de podcasting pot oferi fisierele spre descarcare si ascultare off-line sau pentru redare directa on-line.
Numele de Podcasting provine de la playerul portabil de muzica iPod, produs de Apple, companie ce sustine, alaturi de alti giganti precum Nokia, aceasta industrie.
In SUA, numarul de americani care au ascultat sau au privit podcast-uri era in 2010 de 45%, in crestere de la 43% cu un an in urma. Acest lucru ridica numarul ascultatorilor sau privitorilor la circa 70 milioane americani cu varste de peste 12 ani, conform unui studiu Edisonresearch. In 2004 ascultau podcast-uri doar 0,8 milioane americani.
Mai mult, tot in SUA, audienta a migrat de la “incepatori” la consumatori specializati. Desi cei mai multi continua sa consume acest gen de continut pe laptop-uri sau desktop-uri, ponderea celor ce asculta pe telefoane creste foarte puternic. Dintre acestia din urma, doua treimi asculta podcast-uri in masina, in drum spre munca.
Acest lucru este subliniat si de Calin Biris, marketing manager la Trilulilu.ro. "Plusurile podcasturilor fata de media traditionala sunt legate de f