ISCTR • Verificarea activitatilor de transport nu poate fi facuta corespunzator de la inceputul lunii decembrie, din cauza slabei organizari de care a dat dovada Ministerul Transporturilor si Infrastructurii la infiintarea unui nou corp de control in trafic, ISCTR • Nici in momentul de fata agentii noii institutii nu au atributiile si echipamentul specificate de lege, iar sefii directiilor regionale nu au fost numiti, drept pentru care transportul de marfa si de persoane se desfasoara la intamplare, fara a fi verificat temeinic • Potrivit unor surse, inspectorii nu pot opri autovehicule in trafic, ci le controleaza numai pe cele stationate, banii pentru combustibilul masinilor de serviciu nu au fost alocati, iar uniformele nu au fost terminate
La doua saptamani de la infiintarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR), institutia functioneaza numai la jumatate din potential, pe baza unei organizari precare, improvizate in graba. Agentii ISCTR ar fi trebuit sa preia o serie de atributii de control in trafic de la directiile regionale de drumuri si poduri (DRDP), Registrul Auto Roman (RAR) si Autoritatea Rutiera Romana (ARR), insa nici pana acum aceste responsabilitati nu pot fi indeplinite. Potrivit unor surse confidentiale, inspectorii din noua institutie nu au la dispozitie echipament electronic, aparate de cantarire, formulare sau combustibil pentru a opri masinile in trafic. Ei se limiteaza la a verifica actele vehiculelor de transport rutier stationate.
In timpul in care transportul rutier a fost lasat la voia intamplarii, mii de camioane au incalcat limitele admise de lege in privinta transportului de marfa, putand provoca daune semnificative infrastructurii rutiere si prejudiciind statul roman prin neplata unor taxe sau amenzi.
Joaca de-a numirea sefilor
De pe 4 decembrie, data i