Posturile TV exploatează plăcerea telespectatorilor de a privi „în curtea vecinilor" şi interesul pentru bârfă, realizând, cu titlu de „viaţă reală", producţii din ce în ce mai imorale. Emisiunile de tip reality devin tot mai indecente. Deşi nu au audienţe foarte mari, reţetele care au ca ingrediente sexul, nuditatea şi bălăcăreala „merg la sigur".
Deşi definiţia clasică a emisiunilor reality-show este aceea că prezintă personaje reale în situaţii reale, în România putem număra pe degetele unei singure mâini programele care chiar respectă această reţetă.
De cele mai multe ori, aceste „reality-uri" sunt regizate în cel mai mic detaliu. Reality-show-urile au păşit la început „cuminte" pe platourile televiziunilor româneşti.
Cu timpul însă au apărut tot mai multe emisiuni care „dezvăluie" vieţile intime ale unor protagonişti indecenţi sau obsceni. Folosind exemplul dat de Prima TV, care a lansat „Trădaţi în dragoste" (aflat acum la sezonul 11!), Antena 1 şi, de curând, Kanal D, nu s-au lăsat mai prejos şi au adoptat formate asemănătoare la „Test de fidelitate" şi „Adio, dar te iubesc!".
Şi Naţional TV promovează scandalul, dar „cu perdea". Dacă blajinul interpret Cătălin Crişan vine „ca nuca-n perete" într-o emisiune plină de certuri difuzată la Kanal D, încercând să medieze „de ochii lumii" scandalurile, prezentatorii Ernesc Takacs şi Ionuţ Adăscăliţei îi provoacă pe ceilalţi actori ai emisiunilor lor.
Media alimentează VIOLENŢA
„Iar ai căzut ca păsărica flămândă la porumb?" sau „auzi, pupăză..." sunt doar două exemple de exprimări din emisiuni ce pot fi redate în scris. În rest, numai bip-uri. Înjurăturile de pe micul ecran nu mai sunt suficiente. Sub pretextul că „asta cere publicul", românii primesc scene de violenţă şi nuditate, chiar dacă imaginile sunt uşor blurate. Au oare oamenii nevoie de vulgar?
„Nu ştiu dacă au sau n