•Continuam astazi prezentarea modului in care s-a reusit ca o societate de stat - Transmixt Moldova SA Pascani - care, pina nu demult, mergea bine, sa ajunga cu datorii mai mari decit capitalul social. Tirul incrucisat de acuze, pe de o parte, ale unor fosti salariati, iar de cealalta parte a directorului Mihai Olan are, totusi, un numitor comun: hotii fara pereche, furturi de zeci si sute de milioane, care ar fi ruinat si cea mai prospera intreprindere.
"Principalul vinovat este directorul Olan"
Iata ce ne-a declarat Vasile Ilie, care ne-a fost recomandat ca fiind cel mai bun mecanic pe care l-a avut vreodata unitatea: "De la un timp, a inceput cearta, care a plecat de la furat. Aceasta este realitatea. In primul rind, principalul vinovat il consider pe director; el i-a favorizat pe unii sa fure. Apoi, unele contracte sint dubioase. Unele bunuri, cum ar fi betonierele de la presa de boltari, au disparut de mult din unitate. A fost cumparata o freza, cred ca de la fiare vechi, cu un pret foarte mare. Se vehicula ca s-ar fi dat pe ea 10-15 milioane. Ori, ca fier vechi ce era, nu putea avea un asemenea pret. A fost adusa doar ca schelet si au facut-o acolo. La aceasta freza, de cind au adus-o, numai particular s-a lucrat. Se faceau de toate: roti, excentrice, axuri pentru mori, malaxoare de aluat, carute, care nu aveau nimic in comun cu auto. Erau carute intr-un timp, stateau stivuite, in spate, la vulcanizare. Acum, au luat-o, asta e, dar se puteau face cu ea lenghere la directie, barele de la autobuz, se puteau face foarte multe pentru societate. S-a facut, dar foarte putin. Se facea unul la o saptamina. Am vazut cu ochii mei ca nu se lucra pentru unitate. La mecanic sef, cel putin, 80% s-a lucrat particular. Cu echipa care lucra pe aceste aparate, nu se putea lucra pentru altcineva, pentru ca baietii erau numai din zona Helesteni, de