Complexul Energetic (CE) Craiova pune la bătaie un megacontract pentru transportul feroviar de cărbune, în valoare de 150 de milioane de euro. În jurul afacerii, pe lângă compania de stat CFR Marfă, gravitează imperiile private construite de miliardarii din Top 300 Capital.
Complexul Energetic (CE) Craiova a scos recent la licitaţie un contract-cadru pentru transportul feroviar de cărbune pentru următorii patru ani, care se va ridica la colosala sumă de 563,8 milioane de lei, adică 150,3 milioane de euro la cotaţiile de ieri, valoarea incluzând TVA. Potrivit anunţului postat pe site-ul www.e-licitatie.ro, durata contractului este de 48 de luni, iar înţelegerea poate fi încheiată cu maximum trei agenţi economici. Anual, fiecare operator va încheia contracte subsecvente, pe parcursul cărora tarifele rămân neschimbate. Operatorii economici pot realiza o asociere legală pentru semnarea contractului-cadru. Ca şi condiţii, firmele care licitează trebuie să aibă un parc activ de 1.200 de vagoane „Fals“ şi 40 „Zas“, dar şi 15 locomotive electrice (LE) şi 12 diesel-electrice (LDE). Totodată, societăţile participante trebuie să facă dovada că în ultimii trei ani au avut contracte anuale pentru transportul a cel puţin două milioane de tone de cărbune şi să aibă personal calificat.
Directorul Diţescu, cam nervos
Considerăm că semnarea unui contract colosal, de peste 150 de milioane de euro, de către o societate patronată de statul român este un subiect de interes public. În consecinţă, ne-am adresat CE Craiova pentru mai multe detalii. Printr-o adresă trimisă de compartimentul de presă, ni se răspunde sec că nu putem primi detalii, deoarece am periclita „bunul mers al activităţii“. Ni se răspunde totuşi că, în prezent, transportul de cărbune este asigurat de SNTF CFR Marfă SA - compania de stat care are ca domeniu de activitate transportul de mă