Mai precis, la sfârşitul lui martie 1989. Locul dispariţiei: la Cinematograful Patria. Numele dispăruţilor: Marga Barbu, Szobi Czeh, Constantin Codrescu, Şerban Ionescu, Nataşa Raab, Manuela Hărăbor şi alţii.
Scuturaţi-vă de emoţii: este vorba despre filmul "Martori dispăruţi", a cărui premieră avea loc la data sus-menţionată. Finalizat în 1988, filmul se dorea a fi un fel de continuare a seriei Mărgelatu (în condiţiile în care în 1986 apărea ultimul film din serie - "Totul se plăteşte"). Regia filmului era semnată Dan Mironescu, dar pe generic apărea şi un "regizor al scenelor de luptă", acesta fiind nimeni altul decât Szobi Czeh. Scenarişti - Eugen Barbu şi Nicolae Paul Mihail, coloana sonoră - Ion Cristinoiu.
Acţiunea filmului este plasată la finele secolului al XIX-lea. Să nu uităm că istoria acestui secol este una plină de tensiune, caracterizată de ample modificări pe scena politică internă şi internaţională, fiind epoca schimbărilor de regimuri, a frământărilor economice, epoca în care iau naştere sentimente naţionale nemaiîntâlnite până atunci, secolul al XIX-lea fiind cel în care se conştientizează ideea de naţiune, idee sprijinită de revoluţiile europene din 1830 şi 1848-1849, o perioadă istorică de schimbare a raporturilor de forţe.
Un secol "aventuros", care justifică oarecum scenariul ce aşază o familie boierească într-o conspiraţie ce se învârte în jurul unui cufăr cu bijuterii pe care un anume boier Vulpescu îl încredinţează înainte de moartea sa unor oameni apropiaţi, pentru a-l trimite fiicei sale, aflată în străinătate (mai precis în Italia).
Numai că, la revenirea în ţară, fiica nu îşi mai poate recupera bijuteriile şi apelează la doi haiduci (unul dintre aceştia fiind Szobi Czeh), care o vor ajuta să reintre în poesia podoabelor, după ce toţi "martorii" la acţiunea