Cei peste 600 de litri ai portbagajului lui Citroën C4 Picasso primesc lejer bagajele unei familii cu doi copii, în timp ce aceştia se pot uita la desene animate pe ecranele LCD montate în scaunele din faţă
Faceliftul monovolumului francez atacă puternic pe segmentul maşinilor de familie. Argumentele sale sunt tot mai puternice şi greu de combătut, constructorul intuind corect tendinţele pieţei din ultimii ani. Spaţiu pentru pasageri şi bagaje din plin, tehnologie la greu la interior, plus o motorizare menită să te facă să-şi doreşti plimbări lungi prin Europa alături de copii.
La nivelul designului, Citroën a rămas fidel liniilor promovate încă din anii trecuţi pe Xsara Picasso, preferând aceleaşi curbe armonioase în detrimentul unui aspect agresiv şi masculin. Pornind de la ideea că este o maşină de familie, aceasta trebuie să fie prietenoasă şi caldă, nu să incite la şofat sportiv cu demaraje vijelioase. La fel stau lucrurile cu C4 Picasso. Dacă partea frontală nu e lipsită de valenţe de forţă, cu o supradimensionare de efect a logo-ului, din lateral maşina se arată ca un întreg bine închegat.
Fiind destinat în special călătoriilor lungi, modelul testat a primit o motorizare diesel în patru cilindri, de 2.0 litri şi 150 CP, împreună cu o transmisie manuală în şase trepte. Este un motor adecvat, asta mai ales mulţumită unui cuplu de 340 Nm disponibil de la 2.000 rpm, deoarece te ajută rulezi într-un regim destul de dinamic. Mai pe româneşte, dieselul are viaţă în el, trage corespunzător şi nu te face deloc de ruşine dacă forţezi o depăşire cu maşina încărcată la maximum. Nota bene, excelent consumul înregistrat în test: pe şosea naţională şi autostradă am scos 5,8 litri la suta de kilometri, cu încărcătură în portbagaj şi aer condiţionat funcţionând neîntrerupt, pentru ca în oraş, C4 Picasso să ridice ştacheta la 8,3 litri. Ţinu