Mai putine masini, mai putini directori executivi si mai putini jurnalisti. Aceasta este imaginea Salonului Auto International din Detroit din acest an, reflectand atat scaderea pietei auto, cat si pe cea a mass-media.
Dupa ce, in 2009, vanzarile auto au scazut dramatic, producatorii au renuntat la punerea in scena mult prea luxoasa si s-au concentrat pe ceea ce conteaza, adica automobilele in sine.
Astfel, "vedetele" editiei salonului auto din 2010, desfasurat intre 11 si 24 ianuarie, sunt masinile cu un consum redus, ecologice si foarte tehnologizate.
"Poate, in sfarsit, am gasit marimea si prezentarea peferfecta", a declarat Ernst Lieb, presedinte al Mercedes-Benz SUA, citat de The Detroit News, acesta facand referire la show-urile din trecut din cadrul targului auto.
In acest an, targul include peste 60 de expozanti, in crestere fata de cei 50 din 2009. Pe de alta parte, vor fi lansate doar 41 de masini noi, fata de 50 anul trecut, reflectand oprirea productiei pentru unele branduri, precum Saturn si Pontiac de la General Motors, dar si vanzarea unor companii.
Chrysler nu face fata noilor conditii din piata
Poate cea mai mare dezamagire a venit din partea producatorului american Chrysler. Desi salonul din Detroit reprezinta cea mai buna ocazie pentru prezentarea modelelor noi si pentru a impresiona clientii si presa de specialitate, Chrysler nu numai ca nu a primit laude, dar a fost chiar criticata pentru faptul ca s-a prezentat cu o singura masina noua, Lancia, apartinand noului sau proprietar, constructorul italian Fiat, relateaza ABC News.
De altfel, standul companiei a fost micsorat semnificativ, impartind spatiul cu un Maserati si un Ferrari, ambele apartinand de Fiat. Reprezentantii Chrysler nu au sustinut o conferinta de presa, cum se face de obicei, si nu au dorit sa raspun