Anul acesta, tendinta de sofisticare a pietei cardurilor a continuat, iar portofoliile bancilor au devenit mai complexe pentru a raspunde cerintelor clientilor. Pe fondul unei cresteri vizibile a pietei, segmentarea produselor, un usor avans al cardurilor de credite si lansarea de carduri premium par a fi principalele tendinte din 2008.
In viitorul apropiat, cardurile de credit vor fi privite ca instrumente flexibile de creditare, fiind mult mai accesibile decat un credit de consum, au specificat specialistii, mentionand in acelasi timp ca ritmul de crestere a pietei cardurilor s-a accelerat odata cu schimbarea comportamentului de consum al romanilor.
„Odata cu dezvoltarea pietei si a comportamentului de consum al romanilor, ritmul de crestere a pietei cardurilor s-a accelerat. Desigur, dezvoltarea infrastructurii si a retelei de acceptare raman in continuare foarte importante, fiind factorii care permit o utilizare la scara larga a cardurilor. Acesta este si unul dintre motivele pentru care nu au patruns cardurile prepaid pe piata romaneasca, alaturi de cadrul legislativ”, a explicat Catalin Cretu, general manager pe Romania in cadrul Visa Europe.
Piata romaneasca a asimilat cardurile de debit odata cu nevoia de a trece la un sistem avansat de plata a salariilor si pentru a tine pasul cu nivelul de dezvoltare al celorlalte piete europene.
„Cu toate acestea, romanii au continuat sa foloseasca mult timp cardul de debit doar pentru a retrage banii de la ATM si nu pentru a face plati cu el. Acest start destul de timid a influentat si apetitul pentru cardurile de credit, care incurajau plata la comercianti, comisioanele de retragere fiind mai ridicate decat cele pentru cardurile de debit”.
In plus, mult timp cardul de credit a fost considerat un produs scump de catre romani, multi dintre acestia nu au avut salarii suficient de mari pentru a