În lexicul de specialitate rutieră, prin noţiunea de bandă de circulaţie se înţelege, potrivit Art.6 din Ordonanţa 152/2002 “subdiviziunea longitudinală a părţii carosabile, materializată prin marcaje rutiere sau alte mijloace, dacă are o lăţime corespunzătoare pentru circulaţia într-un sens a unui şir de vehicule, altele decât vehiculele care se deplasează pe două roţi”.
Marcajul rutier prin mijlocirea căruia se trasează un asemenea culoar de deplasare a maşinilor este, de regulă, asigurat prin vopsea, deseori reflectorizantă, liniile fiind continue sau întrerupte după cum este şi caracterul prestabilit al semnificaţiei acestui marcaj. Acum, spre pildă, în multe zone ale Capitalei vom întâlni marcajul de culoare galbenă a acestor subdiviziuni ca urmare a faptului că zona destinată mişcării autovehiculelor suferă modificări periodice ceea ce atrage şi aplicarea acestui marcaj temporar!
Oricum elementul de mare pericol dat de existenţa a două sau mai multe benzi de circulaţie ce definesc arhitectura unui sens de mişcare este dat de starea de atenţie sau de neatenţie a celor de la volan care se apropie de un pasaj destinat traversării pietonilor!
Anul acesta au fost câteva zeci de accidente grave şi foarte grave, care au avut acelaşi nenorocit scenariu de producere: banda unu şi doi sunt ocupate de maşini oprite pentru a permite traversarea pietonilor în vreme ce banda a treia este parcursă, cu viteză şi nonşalantă lipsă de atenţie de un automobilist inconştient care, în final, izbeşte în plin grupul sau peroana pietonului lansat în această adevărată aventură.
Recent, o bunică şi însoţitoarea acesteia, amândouă având în grijă fetiţa sub un an transportată în cărucior şi cea mai mărişoară de câţiva anişori, care se afla înaintea celor două, au fost supuse unei crâncene încercări! Grupul astfel alcătuit a traversat pe trecerea de pietoni, pri