Magazinele „Tata şi fiul“ şi fabrica Moda Tim sunt două afaceri de familie româneşti de succes. Deşi mai există astfel de businessuri, la noi, preluarea firmelor conduse de părinţi este de-abia la început. Animona Huţu şi Ovidiu Şandor conduc astăzi compania Moda Tim, un business care a crescut odată cu ei.
Nici Animona Huţu şi nici Ovidiu Şandor nu-şi imaginau, atunci când alergau printre maşinile de cusut ale Fabricii de Confecţii Bega, că într-o zi vor construi strategii pentru a duce mai departe afacerea pe care tatăl lor, Cornel Şandor, a condus-o pe tot parcursul adolescenţei lor. „Prima amintire legată de fabrică este de când aveam câţiva ani, iar tatăl meu mă chemase să-i aduc un prelungitor. În curte, toate angajatele mă prindeau de obraji", spune Animona Huţu.
Citiţi şi:
Marile oportunităţi de afaceri din 2011
Ea şi fratele ei conduc astăzi compania Moda Tim, un business care a crescut odată cu ei. „Am fost foarte uimită când mi-a povestit tatăl meu, la începutul anilor '80, cum munceau femeile şi 36 de ore, pentru că firma livra cantităţi monstruoase pentru Statele Unite ale Americii", spune Animona.
Fratele său, Ovidiu Şandor, îşi aminteşte că ani la rând, copil fiind, a auzit discuţii despre întreprinderea condusă de tatăl său, despre clienţi sau planurile de viitor legate de ea. „Tata a condus firma în timpul comunismului, iar visul lui era să deţină o parte din ea", spune Şandor. Tatăl său a condus Fabrica de Ciorapi de la Marghita, din judeţul Bihor, până în 1975, când a preluat, prin concurs, frâiele Fabricii de Confecţii Bega.
Rolul afacerilor de familie în economia lumii
Drumuri diferite
Întreprinderea s-a transformat din Fabrica de Confecţii Bega în Moda Tim în 1990 şi s-a privatizat în 1994, an în care orice angajat putea să cumpere acţiuni, iar Cornel Şandor şi-a văzut visul împlin