* ADEVARUL
* Doar trei "peţitori" pentru privatizarea CFR Marfă: un consorţiu româno-austriac, o companie americană şi una românească
După ce ministrul Relu Fenechiu anunţase 12 companii interesate de transportatorul feroviar şi premierul Victor Ponta miza pe patru candidaţi, ieri s-au înscris în cursă doar un consorţiu şi două firme. Acestea sunt asocierea Transferoviar Grup + Donau Finanz, OmniTRAX şi Grup Feroviar Român. Ca în orice privatizare, preţul este cel mai important indicator care arată ce valoare are societatea scoasă la vânzare. Ei bine, toată lumea ştie că pachetul vândut de stat este propus la 180 de milioane de euro, dar niciunul dintre evaluatori nu a vrut să comunice cum s-a ajuns, concret, la acest preţ. Cu un patrimoniu de 39.000 de vagoane, 900 de locomotive, la care se adaugă nenumărate (aici, expresia chiar se potriveşte!) terenuri şi imobile, era de aşteptat ca preţul total să fie de mai mult de un miliard de euro. Sau, pachetul de 51% să fie scos la vânzare pentru cel puţin 500 de milioane de euro.
* Proprietatea redevine un moft
Premierul Victor Ponta propune modificarea Constituţiei pentru a facilita confiscarea bunurilor folosite la săvârşirea unor infracţiuni sau contravenţii sau exproprierea unor terenuri. Premierul Victor Ponta vrea ca viitoarea Constituţie să conţină o precizare mai clară care să permită ca, ulterior, prin lege, să se efectueze confiscări, sechestre sau exproprieri. Liberalii se opun intenţiilor lui Ponta. "Avem o decizie din 2008 a Curţii Constituţionale. Dacă nu mă înşel, atunci ni s-a spus că nu poate fi confiscată o căruţă care a fost folosită de autorul infracţiunii" a afirmat Victor Ponta, ieri, la o dezbatere organizată de Forumul Constituţional. El a menţionat că, după acea decizie a Curţii Constituţionale de interpretare a articolului din Constituţie referitor la confiscări, inst