Şeful de la Antipa i-a convins pe conservatori că trebuie să introducă tehnologia în muzeu. Sursa: OCTAVIAN COCOLOŞ
Directorul Muzeului Naţional de Istorie Naturală "Grigore Antipa", Dumitru Murariu, recunoaşte că până la modernizarea care a început în 2009, de peste 100 de ani nu se făcuse nimic.
În instituţie rămăsese totul la bazele puse în 1908, anul în care s-a deschis. Însă, după modernizare, s-au format cozi, lumea a venit să vadă schimbarea.
E cel mai mare succes pe care l-a înregistrat o astfel de instituţie după Revoluţie.
Murariu, un director în vârstă de 72 de ani, i-a combătut pe conservatori şi a reuşit să-i convingă că trebuie să introducă tehnologia în muzeu şi că fără o strategie de marketing bine pusă la punct nu au nicio şansă să-i facă interesaţi pe oameni faţă de munca lor ştiinţifică.
Într-un interviu acordat EVZ, directorul "Antipa" a explicat succesul instituţiei sale, dar şi ce trebuie să facă un muzeu pentru a avea succes.
Evz: Câţi vizitatori aveţi de când aţi redeschis muzeul?
Dumitru Murariu: Într-o zi am atins şi 6.000, ceea ce este impresionant dacă ţinem cont că, înainte de '89, când erau expoziţiile omagiale pentru conducătorul ţării, maximul pe care îl atingeam în zilele de duminică era de 3.000 de vizitatori.
Acum s-a dublat nu numărul, nu e în fiecare zi, dar am reuşit să atingem 200 de mii de vizitatori în patru luni, iar înainte erau sub 100 de mii anual.
Ce au de învăţat celelate muzee din succesul pe care îl are acum "Antipa"?
Eu cred că aspectul social pe care trebuie să-l îndeplinească. Muzeul trebuie să fie un loc de întâlnire cu prietenii, cu cunoştinţe şi rudele, un spaţiu de relaxare. Nu trebuie coborâtă ştacheta programelor muzeale, dar nici nu trebuie să fie ignorate aşteptările vizitatorilor. Păstrând caracterul ştiinţific al unei informaţii, o serveşti pe măsura aştept