Restricţiile impuse pe piaţa publicităţii privind reclamele la fast food în timpul emisiunilor pentru copii s-au dovedit a fi ineficiente. Franţa şi Marea Britanie au fost printre primele ţări care au luat măsuri restrictive în acest sens. S-a început prin restricţionarea reclamelor la alimente ce conţin un nivel ridicat de grăsimi, sare sau zahăr, în timpul emisiunilor dedicate copiilor de vârstă şcolară şi preşcolară. Cercetătorii britanici au elaborat un studiu din care reiese că măsura este inutilă, deoarece copii nu urmăresc doar emisiuni dedicatei vârstei, ci au acces şi la alt fel de programe.
Astfel, s-a propus interzicerea reclamelor periculoase mai devreme de ora 21:00, măsură care nu a fost încă implementată. Cercetătorii spun că, astfel, copiii ar fi într-adevăr protejaţi, iar părinţilor le-a fi mult mai uşor să lupte cu obezitatea. Mai mult, din ianuarie 2008 se vor interzice reclamele la alimente cu grăsmi, sare şi zahăr şi pentru copiii cu vârsta sub 16 ani. (E.H.)
Restricţiile impuse pe piaţa publicităţii privind reclamele la fast food în timpul emisiunilor pentru copii s-au dovedit a fi ineficiente. Franţa şi Marea Britanie au fost printre primele ţări care au luat măsuri restrictive în acest sens. S-a început prin restricţionarea reclamelor la alimente ce conţin un nivel ridicat de grăsimi, sare sau zahăr, în timpul emisiunilor dedicate copiilor de vârstă şcolară şi preşcolară. Cercetătorii britanici au elaborat un studiu din care reiese că măsura este inutilă, deoarece copii nu urmăresc doar emisiuni dedicatei vârstei, ci au acces şi la alt fel de programe.
Astfel, s-a propus interzicerea reclamelor periculoase mai devreme de ora 21:00, măsură care nu a fost încă implementată. Cercetătorii spun că, astfel, copiii ar fi într-adevăr protejaţi, iar părinţilor le-a fi mult mai uşor să lupte cu obezitatea. Mai mult, din ianuarie 2008