Cifra de afaceri a companiei Pro TV SA (parte a grupului Central European Media Enterprises (CME)) în România şi Republica Moldova în prima jumătate a anului 2012 au fost de 67,5 milioane de dolari, în scădere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2011, când veniturile se ridicau la 81,3 milioane de dolari.
Şi profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şi amortizării (OIBDA) a avut de suferit scăzând aproape la jumătate - de la 12,7 milioane de dolari în primele şase luni ale anului trecut la doar 7 milioane de dolari, în aceeaşi perioadă a acestuit an, se arată în raportul Central European Media Enterprises (CME) pentru trimestrul II şi prima jumătate de an.
Cifra include veniturile realizate de posturile Pro TV, Pro TV Internaţional, Acasă, ProCinema, Sport.ro, MTV România din România şi Pro TV Chişinău din Republica Moldova, care fac parte din CME.
Adrian Sârbu, preşedinte şi director executiv al Central European Media Enterprises se fereşte să mai facă predicţii, ca în alţi ani şi anunţă că până pe 3 iulie, a finalizat tranzacțţi cu acţionarii majoritari, Time Warner şi Ronald Lauder, ceea ce a redus datoria companiei cu 185 de milioane de dolari.
"În a doua jumătate a anului, vom continua să ne concentram pe menţinerea cotei de piaşă şi a poziţiei de lider de audienţă, pe creşterea veniturilor, altele decât cele din publicitate", a declarat Adrian Sârbu, CEO al CME.
Veniturile la nivel internaţional ale CME în primele şase luni s-au ridicat 378,6 milioane de dolari, în scădere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2011, cu un profit operaţional (OIBDA) de 61,2 milioane de dolari.
CME este o companie de media şi entertainment integrată, care operează în şase ţări din Europa Centrală şi de Est, acoperind o populaţie de 50 de milioane de persoane. CME are operaţiuni în Cehia, România, Republica Moldova, Slovenia, Slova