Operatorul de telefonie mobila Cosmote Romania a tras linie dupa primul trimestru. Astfel, cel mai tanar jucator de pe piata telefoniei mobile a anuntat aseara ca numarul de clienti noi a ajuns la 226.587 (fata de 48.934 la finele anului 2005), atingand un total de 275.521 de clienti in numai 4 luni (decembrie 2005 -� martie 2006), ceea ce reprezinta o cota de piata de aproximativ 2%.
Potrivit datelor companiei, din numarul total de clienti , aproximativ 228.682 (83%) sunt utilizatori de cartela, majoritatea provenind in urma succesului inregistrat in urma campaniei revolutionare cu 2000 de minute lunare in retea pentru numai 3 euro pe luna.
In acelasi timp, Cosmote Romania a inregistrat in primul trimestru venituri din servicii de 6,1 milioane euro, iar valoarea EBITDA (profit operational inainte de impozitare, dobanzi, depreciere si amortizare) este de -12,3 milioane euro.
Compania a inregistrat o pierdere neta de 19,1 milioane de euro, care reflecta initiativele de dezvoltare mai sus mentionate, cerintele financiare aferente lansarii comerciale si primele luni de operare.
In mod concret, operatorul a fortat extinderea in segmentul retailului. Astfel, prin dezvoltarea retelei de magazine proprii, dar mai ales in urma unor achizitii strategice, Cosmote incearca sa aduca schimbari in retailul din domeniul telefoniei mobile in Romania.
�
Prin parteneriatul cu Internity si alte colaborari cu dealeri independenti, Cosmote si-a extins reteaua de distributie ajungand in prezent la peste 400 magazine in toata tara, fata de 260 de magazine in decembrie 2005.
In urma achizitionarii lantului de distributie Germanos, cel mai mare retailer telecom din Europa Centrala si de Est, care are in portofoliu si in Romania un lant de 104 magazine, compania va beneficia de un avantaj competitiv semnificativ in efortul de a atrage noi clienti si