Ieri, pe la orele amiezii, un muncitor spăla pe jos cu o maşină electrică, un alt coleg îi ţinea cablul de la maşină, iar al treilea supraveghea bunul mers al operaţiunii. Aceşti angajaţi nu sunt femei de serviciu – în primul rând pentru că nu sunt femei, iar în al doilea rând pentru că serviciul lor este la CFR Construcţii, fiind instalatori sau zugravi. Această firmă ar fi primit lunar 160 de milioane de lei vechi, pentru a asigura curăţenia în Gară, câştigând contractul prin atribuire directă, fără licitaţii. Informaţia nu a fost încă confirmată
Podeaua Gării Braşov sclipeşte acum de curăţenie. După scandalul creat în jurul mizeriei din gară, mai mulţi muncitori şi muncitoare au început să roiască - într-un pur stil ardelenesc - pentru strângerea gunoaielor. Navetiştii şi călătorii fideli se uită surprinşi la maşina de spălat podeaua, acţionată electric, de parcă nu ar mai fi văzut una ca asta în Gara Braşov. Mulţi spun că chiar nu au mai văzut, iar după nuanţa căpătată de pardoseala de piatră, tindem să-i credem.
Treabă românească
Maşinăria era mânuită de un muncitor, un alt instalator în salopetă îi ţinea cablul, iar al treilea supraveghea bunul mers al operaţiunii, ţinându-se de o panglică. „Eu nu lucrez aici. Azi am venit pentru prima dată”, ne spune mânuitorul maşinăriei. Cel care-l seconda, ţinând, cu multă experienţă, în mâini, un cablu, părea amuzat. „Eu ţin de cablu ca să nu se împiedice, ca, na, asta fac eu. Nu sunt de meserie să fac curăţenie. Eu sunt instalator”, spune bărbatul. Pe cel de-al treilea nu l-am mai întrebat nimic, pentru că era mai mult decât evident – el ţinea panglica, să nu treacă călătorii
peste porţiunea abia spălată.
Aceşti bărbaţi de serviciu păreau picaţi din cer, arătând că nu au nicio treabă cu spălarea podelelor. O parte sunt angajaţi ai SC Construcţii CFR şi au fost luaţi „cu împr