CVC Capital Partners, noul proprietar al producatorului de bere Bergenbier, intentioneaza sa schimbe denumirea businessului de bere din Europa Centrala, achizitionat recent de la AB InBev, in StarBev pentru a se distanta de imaginea producatorului belgian.
Consultantii in strategie de brand sustin insa ca desi aceasta schimbare nu va afecta deloc evolutia brandurilor, decizia ar putea sa nu fie privita cu ochi buni de mediul de afaceri.
"Mediul de afaceri este conservator si nu iubeste schimbarile, mai ales atunci cand au loc des. Acestea nu sunt deloc usor acceptate sau bine primite. De aceea, nu este recomandat sa schimbi numele unei companii, mai ales daca acesta a fost deja schimbat de mai multe ori", a declarat Stefan Liute, director de strategie al companiei de branding Grapefruit.
El a adaugat ca in cazul in care o companie este vanduta, noii proprietari schimba numele companiei deoarece vor sa isi marcheze teritoriul, insa Liute sustine ca aceasta mutare trebuie sa reflecte o schimbare foarte serioasa in companie si sa fie realizata doar cand este cu adevarat necesara.
In bere, brandul conteaza
"Atunci cand se schimba numele unei companii, disconfortul este compensat daca sunt mentinute relatiile business to business ale acesteia, iar daca managementul dovedeste seriozitate si consecventa, schimbarea se face mult mai usor", a explicat directorul de strategie al companiei Grapefruit.
Reprezentantii fondului de investitii CVC Capital Partners, care va plati peste 1,5 miliarde de euro pentru operatiunile din industria berii ale AB InBev (ABI) pe opt piete din Europa Centrala, au declarat deja ca nu intentioneaza sa faca schimbari de management in niciuna dintre companiile achizitionate.
"Actualul nume al companiei este asociat cu fostul proprietar AB InBev, de aceea este necesara schimbarea numelui afacerii odata c