Cele 13 comunităţi online de clienţi nemulţumiţi ai băncilor au iniţiat semnarea unei petiţii comune prin care solicită sprijinul Uniunii Europene pentru a determina respectarea drepturilor consumatorilor români, în conformitate cu tratatele, directivele şi normele europene, precum şi cu jurisprudenţa comunitară, a declarat, joi, pentru Agerpres, reprezentatul grupurilor reunite de clienţi, Sorin Ghinea.
Potrivit unui comunicat, grupul clienţilor nemulţumiţi ai Băncii Române de Dezvoltare (BRD-Societe Generale) a iniţiat o petiţie prin care solicită încetarea abuzurilor băncii în relaţia cu clienţii săi, dar, după postarea acesteia pe Internet, i s-au alăturat şi clienţi ai celorlalte bănci, luând decizia să formeze un grup comun.
În principal, petiţia solicită eliminarea comisionului de risc camuflat în comision de administrare, precum şi a tuturor clauzelor abuzive prevăzute în contractele clienţilor BRD şi care contravin prevederilor legislative existente în domeniu, inclusiv OUG 50/2010.
Petiţia va fi trimisă către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Banca Naţională a României (BNR) şi BRD.
'Prin această petiţie, clienţii băncilor solicită ANPC - principala instituţie care a depus eforturi remarcabile pentru respectarea drepturilor consumatorilor - să se implice şi în continuare în soluţionarea abuzurilor comise de bancă şi deja probate de clienţi. Băncii Naţionale îi solicită să-şi respecte atribuţiile de control a activităţii bancare, precum şi propriile decizii privind politica monetară', se arată în comunicat.
În continuare, documentul citat precizează că 'opinia clienţilor este aceea că, deşi BNR critică în mod formal refuzul băncilor de a scădea dobânzile conform noilor realităţi monetare, Banca Naţională a României s-a manifestat exclusiv în favoarea băncilor', deşi 'a