“Cand nu ai altceva de oferit reduci pretul”. Aceasta este cea mai frecventa greseala pe care proprietarii salilor de fitness o fac in incercarea de a atrage cat mai multi clienti, a spus Cori Gramescu, unul dintre cei mai cunoscuti antrenori personali de fitness si proprietara LadyFit, in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street.
In 2008 ajungea “din intamplare” in antreprenoriat, dupa ce anterior lucrase ca si ofiter de credite in cadrul unei banci. Planul sau de afaceri suna a reverie la inceput, insa treptat Cori Gramescu (29 de ani) a realizat ca realismul este o componenta importanta a vietii de business.
“Greseala pe care am facut-o a fost sa ma las coplesita de optimism. In antreprenoriat trebuie sa te bazezi si pe elemente rationale. Numai asa am putut, de exemplu, sa negociez chiria salii in care activam”, isi aminteste antreprenoarea.
Astfel, daca la inceput muncea o luna intreaga pentru a plati chiria si salariile angajatilor si a existat chiar un interval de o luna de zile in care sala a fost inchisa din cauza cheltuielilor mari, in prezent Cori Gramescu are o echipa formata din 9 persoane, dintre care 6 instructori de fitness si o medie de 420-460 de cliente pe luna.
Pentru a-si atrage clientii, proprietara LadyFit a mizat pe oameni si servicii si nu pe scaderea preturilor, practica des intalnita in piata, mai ales pe fondul crizei financiare.
“Patronii salilor de fitness mici au lovit in preturi excesiv, vorbim de valori extrem de scazute. Noi nu am scazut preturile, sunt aceleasi din 2008. In schimb, ne-am concentrat sa castigam prin oameni si servicii. E greu sa cresti din nou preturile odata ce le-ai scazut. E un business in care sa te concentrezi pe altceva decat sa reduci preturile”, spune Cori Gramescu.
Costul mediu al unui abonament lunar la LadyFit este de 45 de euro, respectiv 80 de euro pentru un abonamen