Din bilanţurile parţiale, editurile au încasat în acest an mai mult decât anul trecut. Pentru unele edituri, târgul de carte din această toamnă a fost mai profitabil chiar şi decât Bookfestul din vară. Spre deosebire de Târgul de carte de la Frankfurt, care este unul de business, cele două de la Bucureşti – ”Bookfest” şi ”Gaudeamus” – sunt dedicate vânzărilor de carte şi, deci, concentrate pe public.
Publicul a venit în număr foarte mare la târgul care s-a încheiat ieri, iar vânzările le-au depăşit pe cele de anul trecut. După cum observa şi Silviu Dragomir, directorul editorial al Editurii TREI, criza nu s-a făcut încă resimţită în acest domeniu: „A fost un târg bun, dar mai ales încurajator.
În momentul de faţă, în care toată lumea economică e speriată şi obsedată de criza financiară şi economică, această criză nu s-a simţit la Gaudeamus. Editura TREI a înregistrat o creştere la vânzări - şi faţă de anul trecut, şi faţă de Bookfestul din vară. Faţă de târgul din vară, editura noastră a avut o creştere a vânzărilor de 50 %“. Editura Curtea Veche a înregistrat doar 20% creştere faţă de anul trecut – dar tot a fost o creştere.
Din câte ne-au informat managerii editurilor, vânzările de la cele două târguri reprezintă în general 3-5% din cifra anuală de afaceri. Dar aceasta nu înseamnă puţin.
De exemplu, pentru editura TREI, înseamnă 40-50 de mii de euro. Editura ART, care e de un an pe piaţă şi publică numai carte non-comercială, a avut încasări la acest Gaudeamus de aproximativ 100.000 RON. Humanitas a fost una dintre puţinele edituri care au avut case de marcat la târg, aşa că a putut să ne ofere cifre sigure, nu aproximări: în acest an, încasările au fost de 400.000 RON.
Paralela 45 (editură care nu a avut casă de marcat) ne-a declarat încasări de 640.000 RON.
Topuri de vânzări @N