Femeile folosesc internetul într-o mai mare măsură decât bărbaţii, peste 54% dintre afişările paginilor online fiind "consumate" de către femei, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
Potrivit sursei citate, "dat fiind specificul său mai tehnic, există tendinţa de a percepe internetul ca un mediu folosit preponderent de bărbaţi".
Rezultatele SATI şi SNA FOCUS, studiile tactice de audienţă realizate de BRAT, dau o imagine actuală a fenomenului şi explică tendinţele consumului de internet pentru cele două sexe. Astfel, femeile folosesc internetul într-o măsură mai mare decât bărbaţii, peste 54% dintre afişările paginilor online sunt consumate de femei, care reprezintă 50,8% din numărul de utilizatori de internet, în timp ce bărbaţii doar 49,2% din utilizatori.
În vreme ce bărbaţii păstrează ca arii de interes pe internet mai degrabă domeniile legate de tehnică (aplicaţiile pentru mobil, cumpărăturile online de electronice/IT şi informaţiile auto), femeile sunt interesate preponderent de informaţiile despre sănătate, stil de viaţă, vacanţe. Ele consumă semnificativ mai mult conţinut despre viaţa celebrităţilor, dar îşi petrec şi foarte mult timp pentru a conversa online, fie prin intermediul aplicaţiilor de tip messenger, fie cu ajutorul platformelor de social media (Facebook în special). Mai mult decât atât, femeile sunt majoritare şi în ceea ce înseamnă folosirea serviciilor de email (51%). Din totalul celor care realizează operaţiuni bancare zilnic, femeile reprezintă peste 57%.
În ceea ce priveşte achiziţiile de bunuri şi servicii, atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei, deciziile de achiziţionare sunt luate online într-o proporţie covârşitoare - peste 70%. Diferenţa este dată însă de tipul de produse şi servicii pe care fiecare categorie intenţionează să o achiziţioneze: bărbaţii sunt orient