Conceputa initial ca varianta mai lejera la foarte puternicul si masivul Land Cruiser, Toyota RAV4 a cucerit, de-a lungul vremii, inimile multor domnite si nu numai.
Atat in SUA, dar mai ales in Europa Occidentala, micul SUV japonez este detinatorul recordului la vanzari in segment.
Noul model RAV4, recent lansat si pe piata noastra, nu mai este atat de dedicat doamnelor. Fara sa inregistreze o crestere evidenta a dimensiunilor, este mai confortabil, fiind, si din acest punct de vedere, superior concurentei: BMW X3, Hyundai Santa Fe, Kia Sportage, Land Rover Freelander, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Subaru Forester sau Suzuki Grand Vitara.
De fapt, specialistii care au testat noua Toyota au laudat in gura mare modelul, “Autocar” (revista engleza care a inventat drive-testul) sustinand ca vehiculul nipon n-are concurenta.
Cinci sisteme intr-unul singur
In plus, noul RAV4 dispune de echipamente de ultima generatie care imbunatatesc mult performantele si tinuta de drum. Integrated Active Driving System (IADS), o premiera mondiala, gestioneaza electronic intreaga tractiune pentru a optimiza distributia cuplului intre punti. Zeci de senzori monitorizeaza comportamentul masinii, reactionand prompt in functie de necesitati.
RAV4 poate astfel sa ruleze pe orice suprafata, chiar daca o roata pierde complet aderenta. In sistemul care ajuta masina sa mearga fara sincope chiar si pe trei roti sunt integrate si restul echipamentelor obligatorii pentru un Sport Utility Vehicle (4WD, ABS, ESP, EBD, TRC).
O alta minune electronica de care dispune RAV4 este sistemul “Smart Entry”. Masina se deschide automat cand detinatorul cheii se afla la o distanta de doi-trei metri, indiferent daca telecomanda este in geanta sau in buzunar. Si mai are multe: suspensiile se reorienteaza, scaunele se rabateaza