Baxi Romania, unul dintre principalii distribuitori autohtoni de echipamente termice, a inregistrat o crestere de 43% a vanzarilor in primul semestru al anului 2008, pana la 8,3 mil. Lei (2,27 millioane de euro), estimand pentru 2008 o cifra de afaceri de 30,3 mil. Lei (8,30 mil. de lei), au declarat reprezentantii companiei.
In primul semestru al 2008, compania a crescut marginile de profit brut cu 51% si a realizat deja un volum de 27,4% din cifra de afaceri estimata pentru 2008. Evolutia companiei in prima jumatate a anului se datoreaza schimbarii focusului de pe echipamentele termice standard pe cele cu eficienta energetica sporita (centrale termice cu condensare dedicate in special segmentului rezidential, industrial sau comercial) si pe baza de energie regenerabila (panouri solare).
“Clientii devin mai preocupati de costuri si incep sa solicite echipamente cu eficienta energetica sporita, care consuma mai putin combustibil, dar asigura cel mai inalt nivel de confort. Acesta este si motivul pentru care Baxi Romania si-a crescut focus-ul pe solutiile termice de tipul high efficiency, precum si pe cele care utilizeaza resurse regenerabile cum sunt panourile solare”, a declarat Sever Scarlat (foto), director general Baxi Romania.
De asemenea, compania a sporit eforturile de vanzari pentru marca premium detinuta, respectiv Baxi, care detine acum o pondere de 48% din vanzari. In 2006, ponderea echipamentelor eficiente energetic a fost de 4% si a urcat la 9% in numai un an. Pentru 2008, compania si-a planificat ca centralele termice cu condensare si panourile solare sa ajunga la 12% din cifra de afaceri.
Aproximativ 50% din portofoliul Baxi este reprezentat de echipamente eficiente energetic sau care utilizeaza resurse regenerabile, precum energia solara, si care se incadreaza in noua orientare de business a companiei.
Anul trecut, piata