următoare datorită politicii de marketing din ce în ce mai agresive la acest capitol, tradusă prin investiţiile masive în media din ultima perioadă. Cu alte cuvinte, românii "adoptă" un brand următoare datorită politicii de marketing din ce în ce mai agresive la acest capitol, tradusă prin investiţiile masive în media din ultima perioadă. Cu alte cuvinte, românii "adoptă" un brand de condimente căruia îi rămâne fidel. Jucătorii din piaţă trebuie să vină cu oferte din ce în ce mai variate pentru a-şi creşte cota de piaţă.
O familie cumpără 1,4 kg de mirodenii pe an
Totuşi, în acest moment, preferinţele consumatorilor autohtoni se îndreaptă spre condimentele universale. Potrivit unui studiu al firmei de cercetare de piaţă ACNielsen, din totalul pieţei, condimentele universale deţin, la nivelul lui iulie 2006, o pondere valorică de 67%, iar cele specializate, de 33%. Conform institutului de cercetare a pieţei GfK, procentajul de gospodării, din totalul gospodăriilor care au cumpărat cel puţin o dată produsul în ultimul an, a fost, în perioada iulie 2005-iunie 2006, de 62,1%. De asemenea, cantitatea medie de condimente universale cumpărată de către o gospodărie a fost, în aceeaşi perioadă, de 1,438 kg.
Andreea Popa, Senior Brand Manager Knorr şi Delikat la Unilever SCE, estimează că, în acest an, piaţa condimentelor va creşte cu până la 9%, iar pentru 2007 se prevede o evoluţie similară. Cel mai mare potenţial de creştere pentru anul viitor îl are, potrivit estimărilor lui Giani Bunea, director general la Kamis România, segmentul condimentelor specializate, aceasta fiind o piaţă încă neexploatată.
Potrivit acestuia, odată cu aderarea la Uniunea Europeană, piaţa se va segmenta şi vor câştiga teren produsele de calitate în detrimentul celor ieftine.
"Odată cu integrarea României în UE se vor impune noile norme de calitate şi mediu. Astfel, pia