Inca de la aparitia lor, site-urile au fost realizate, in principiu, in mod gratuit, prin cunostinte, si nu prin web developeri profesionisti, pentru ca aceasta meserie nu exista ca atare, iar eforturile presupuse de aceste servicii nu au fost recunoscute, de cele mai multe ori, ba chiar au constituit o reala problema pentru creatorii de spatii virtuale. Spre deosebire de productiile comerciale de la TV, in cazul crearii site-urilor nu existau niste parametrii de pret.
Astfel, s-a realizat o trecere catre web designul profesionist, iar costurile de productie digitala au inceput sa se standardizeze si sa fie recunoscute in bransa. De asemenea, aceste tipuri de servicii interactive au inceput sa se dezvolte si sa fie din ce in ce mai solicitate, drept pentru care si preturile lor s-au ridicat constant in ultima perioada.
Cu ceva timp in urma, se cheltuiau milioane de dolari pe productiile publicitare. Mai nou insa, publicitatea interactiva s-a impamantenit in strategiile companiilor care isi fac reclama, astfel incat piata de advertising digital a crescut cu 18,2% mai mult decat in primul trimestru din 2007, pana la 5,8 miliarde dolari (3,9 miliarde euro), potrivit IAB (Interactive Advertising Bureau). Insa ce valoare au aceste rezultate in corelatie cu dezvoltarea industriei de web development?
In prezent, bugetele alocate proiectelor digitale s-au marit, iar cererea pentru utilizarea acestor servicii a crescut si ea, ca urmare a asteptarilor pe care le au consumatorii si audientele in momentul de fata. Totodata, acum exista o egalitate intre mediul online si cel offline.
Din pacate insa, nu exista niste standarde bugetare pentru serviciile de web design, intrucat clientii nu constientizeaza faptul ca si publicitatea interactiva poate fi la fel sau chiar mai scumpa decat cea traditionala (de la TV, de exemplu), dupa cum declara Paul Collins, dir