Vânzările BenQ România, reprezentanţă a producătorului taiwanez de echipamente IT, au crescut anul trecut cu 40%, la şapte milioane de euro, datorită noilor produse lansate şi revenirii pieţei locale de IT.
"Am reuşit această creştere prin dezvoltarea şi promovarea de noi tehnologii pentru a relansa cererea şi printr-o strategie adaptată fiecărei categorii de produse în parte. Astfel, la sfârşitul anului 2010 am înregistrat un plus de 40% al vânzărilor companiei pe piaţa locală", a declarat marţi Dragoş Salamac, directorul companiei.
BenQ a înregistrat rezultate în creştere pe toate grupele de produse reprezentate pe piaţa locală.
Astfel, vânzările de monitoare LCD, principala linie de business, cu o pondere de 55% în vânzări, au crescut cu 26%, la 30.000 de unităţi, şi cu 30% valoric faţă de 2009, în contextul unei scăderi a pieţei cu 11%.
"BenQ a avut la finalul lui 2010 o cotă de piaţă de 8,33% pe această categorie. Pentru 2011 vrem să ajungem la o cotă de 10%", a precizat directorul .
De asemenea, BenQ a avut o evoluţie mai bună decât ritmul de creştere al pieţei locale şi în zona de proiectoare, unde a avut o cotă de 37,1%. "Vânzările de proiectoare s-au majorat cantitativ cu 106%, în contextul în care piaţa a urcat cu 38%".
Pentru camerele foto compacte, compania a raportat, de asemenea, o majorare a volumului cu 37%.
Oficialul BenQ a subliniat că în 2010 comportamentul de consum a fost caracterizat de schimbări interesante. "Pentru segmentul de monitoare LCD, creşterea de anul trecut s-a bazat şi pe o orientare din ce în ce mai clară a cumpărătorilor către produsele bazate pe tehnologie LED, produse având caracteristici tehnice superioare modelelor LCD anterioare, o durată de viaţă mai mare şi un consum de energie redus", a afirmat directorul reprezentanţei din România a BenQ.
Pentru 2011, BenQ are ca obiectiv conso