O echipa din Elvetia va prezenta astazi rezultatele inspectiei facute ieri la tramvaiele Be8/8, aduse de la Bernmobil. Nu si la tramvaiul ucigas, care a provocat un groaznic accident in Fundatie, in urma cu doua saptamani. Conform sefilor Regiei, procurorii care instrumenteaza cazul nu le-au permis elvetienilor sa verifice daca tramvaiul implicat in accidentul de pe 21 martie avea sistemele de franare intacte. Hans Berger, reprezentant al SECO Elvetia, si Rudolf Hostettler, specialist al Bernmobil, urmeaza sa comunice ce probe s-au facut la tramvaiele Be8/8 si Be4/4 in Elvetia, in ce a constat modernizarea lor, precum si unde au fost omologate. Mai mult, expertii elvetieni trebuie sa certifice daca acestea sunt adecvate pentru calea de rulare din Iasi, asa cum arata ea pe unele portiuni. "Astazi dimineata, cei doi elvetieni s-au prezentat la sediul Regiei pentru a verifica aceste tramvaie. Nu stim de ce procurorii nu le-au dat voie sa se uite si la tramvaiul implicat in accident. Maine dimineata (azi - n.r.) acestia vor prezenta concluziile inspectiei efectuate la mijloacele de transport in comun. Tramvaiul implicat in nefericitul accident este intr-o hala separata, sub supraveghere video", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Tramvaiul ucigas din Copou a fost expertizat pana acum de experti ai autoritatilor locale, Politie, Parchet, Autoritatea Rutiera Romana, dar si de o comisie din partea Universitatii Tehnice Gheorghe Asachi (UTI). Aceasta a fost condusa de prof. univ. dr. ing. Radu Gaiginschi, seful Departamentului de Transporturi si Expertiza Tehnica Rutiera de la UTI. In urma testelor efectuate asupra tramvaiului pe mai multe trasee din Iasi, a reiesit ca acesta avea franele in regula, motiv pentru care procurorii s-au grabit sa-l retina pe vatmanul. Cristian Diaconu a fost eliberat in cele din urma, dupa ce magistratii Ju