Cand ai un brand deja considerat “clasic” nu conteaza daca intri pe o piata in plina recesiune sau in perioada de crestere economica intrucat “calitatea si luxul vor atrage intotdeauna”, spune, increzator, directorul global de marketing al Zippo, care asteapta de la brandul de brichete cresteri constante de 10% de la an la an pe piata locala.
Zippo este unul dintre brandurile consacrate in SUA dar si la nivel mondial, prima bricheta windproof (rezistenta la vant – n.r.) fiind produsa in timpul recensiunii din anii ’30. “Intram in Romania tot intr-o perioada economica dificila, dar nu ne este frica, suntem obisnuiti. Sunt produse scumpe, insa aspirationale, care se vor vinde bine indiferent daca este sau nu criza”, spune, increzator, David Warfel, director global marketing al Zippo.
Pentru a puncta importanta intrarii pe piata a Zippo, la evenimentul de lansare au participat si oficialitati ale Ambasadei SUA in Romania (vezi video – n.r.) care au subliniat sprijinul oferit de americani brandului lor.
Clubul unde a avut loc lansarea a fost aranjat astfel incat sa gazduiasca cat mai multe produse ale brandului – daca nu au avut loc in vitrine speciale, au fost insirate pe masa. Brichete, ceasuri, pixuri, aprinzatoare sau chiar o unealta Zippo de incalzire a mainilor, toate au fost aranjate, cu titlu de prezentare, in aproape tot clubul.
Brandul a adus insa in Romania, prin intermediul unicului distribuitor autorizat Tonka Distribution, doar brichete – circa 75-80% din intreg portofoliul mondial. Cea mai ieftina bricheta costa 43 de lei in timp ce “varful de lance” poate fi achizitionat la 130 de lei, preturi fara TVA.
“In urmatoarele 12 luni vom incepe sa introducem pe piata si alte obiecte ale brandului Zippo. Pentru inceput incercam sa atragem utilizatorii prin ceea ce cunosc – si sunt extrem de multi cei care au a