Un BMW decapotabil pătrunde printre maldăre de dosare şi staţionează în mijlocul scenei Sălii Studio a Teatrului Naţional Bucureşti. A venit primarul! E primarul din “Revizorul”, spectacol montat de Felix Alexa pe vechiul şi marele text al lui Gogol. E vechi pentru că textul a apărut în 1836 şi e mare deoarece s-a jucat mult, chiar din acel îndepărtat an 1836. Mai bine zis, piesa “Revizorul” e o capodoperă. Ca să vii în faţa publicului cu o variantă scenică a acestei comedii trebuie să fii un bun profesionist. Şi Felix Alexa este un bun profesionist. Alegând să actualizeze textul, netrădându-l nicio clipă pe autor, regizorul ne prezintă societatea în care trăim. Ne-o arată direct, dar cu un efect artistic uluitor. El i-a spus “o comedie neagră despre viaţa noastră gri”, dar personajele trăiesc momente tragice atunci când află că le vine un control de sus. Fiindcă un revizor este o persoană care revizuieşte, care controlează, verifică aplicarea dispoziţiilor legale şi normative într-un sector de activitate (DEX online).
Anunţul că vine revizorul îl dă Primarul, pe care îl întruchipează actorul Mihai Constantin, inspirând încrederea. E atât de credibil rolul său, încât te duce cu gândul la imagini din viaţa noastră reală; e jucat atât de bine; e perfect în scenă primarul lui Mihai Constantin, primarul care le dă indicaţii: cum să aranjeze, cum să potrivească fiecare în sectorul său de activitate; primarul care aruncă bani, primarul care e năucit de eveniment.
“Revizorul”, adică Hlestakov, funcţionarul din capitală, e Marius Manole. El îşi “înzestrează” personajul cu toate însuşirile caracteristice unui ins frivol. Fără îndoială, Felix Alexa a câştigat pariul, acela de a-l avea pe Manole în acest rol, astfel cei doi marcând al zecelea spectacol lucrat împreună.
Alte două personaje, fiinţele dragi primarului – nevasta şi fiica -, sunt în