Înglodată în datorii, CFR Mesagerie nu mai este dorită nici de firma care a cumpărat-o şi nici de stat. Urmarea pare a fi una singură: compania îşi va închide porţile, iar creditorii se vor lupta, fără prea mari speranţe, să-şi recupereze banii. Acum 10-15 ani, serviciile de mesagerie ale Poştei Române şi ale CFR deţineau practic monopolul în domeniu. A urmat liberalizarea pieţei, iar numărul operatorilor a urcat rapid, de la cinci în 1999 la nu mai puţin de 190 la
Înglodată în datorii, CFR Mesagerie nu mai este dorită nici de firma care a cumpărat-o şi nici de stat. Urmarea pare a fi una singură: compania îşi va închide porţile, iar creditorii se vor lupta, fără prea mari speranţe, să-şi recupereze banii.
Acum 10-15 ani, serviciile de mesagerie ale Poştei Române şi ale CFR deţineau practic monopolul în domeniu. A urmat liberalizarea pieţei, iar numărul operatorilor a urcat rapid, de la cinci în 1999 la nu mai puţin de 190 la sfârşitul lui 2005. Şi cantitatea de scrisori şi colete expediate a crescut, desigur (numai în 2005, de exemplu, cu peste 17% faţă de anul anterior), însă nu într-un ritm la fel de puternic. În concluzie, companiile private nu au avut încotro decât să muşte puternic din cota de piaţă a giganţilor de stat.
La sfârşitul lui 2004, presată din toate părţile de concurenţa privată, CFR Mesagerie avea pierderi lunare de miliarde de lei vechi. Salariile celor 800 de angajaţi erau plătite de CFR Călători, iar numărul celor care apelau la seerviciile lor scădea văzând cu ochii. „Ofertele de tip door to door i-au îngropat. Au pierdut foarte mulţi clienţi nemulţumiţi că trebuie să bată drumul până la birourile lor, să stea la coadă la ghişeu şi să depună sau să ridice coletele. Asta, în timp ce firmele particulare veneau ele la tine. În plus, nici tarifele nu erau chiar aş