Prima competiţie de acrobaţie aviatică pe cer românesc WEAF (World Elite Aerobatic Formula) desfăşurată sub aripa Federaţiei Aeronautice Internaţionale s-a desfăşurat vineri şi sâmbătă la Mamaia, o premieră mondială şi pentru cadrul de desfăşurare, pe plajă, de obicei aceste competiţii ţinându-se deasupra aerodromurilor.
Chiar dacă ploaia a comprimat-o la două zile faţă de trei câte fuseseră programate, etapele s-au desfăşurat în întregime, piloţii întinzându-şi aripile vineri seară pe un decor de nori gri.
PILOŢII ACROBAŢI
Vineri dimineaţă Constanţa era acoperită de o perdea cenuşie prin care se vedea apos de parcă furtunul unui pompier uriaş s-a abătut să îndepărteze cu jet subpresiune praful de pe litoral. Apoi ploaia a continuat ceva mai liniştit, iar în cele din urmă s-a oprit după orele 3 ale amiezei. Vântul uşor a măturat norii şi WEAF şi-a ridicat aripile.
Mai întâi au sondat cerul încă plumburiu şi greoi "Iacării acrobaţi", prima formaţie românească de acrobaţie aeriană privată, cu avioanele lor Yak 52, cei care în urmă cu mai puţin de o lună au trecut în premieră în zbor pe sub podul de la Agigea - piloţii Dan Ştefănescu şi Ioan Postolache. După ce aceştia au testat cerul de deasupra plajei Cazino Mamaia, au început a se desfăşura, pe rând într-un zbor şturlubatic de acomodare, toţi cei opt piloţi acrobaţi de renume mondial cu maşinile lor zburătoare.
Rusoaica Svetlana Kapanina, de şase ori campioană mondială având mai multe titluri decât orice pilot din această categorie, considerată de Federaţia Aeronautică Internaţională cel mai bun pilot al secolului, mamă a doi copii, de 7 respectiv de 5 ani, cu avionul ei Sukhoi 26.
Francezul Renoud Escalle, pilot în aviaţia militară pe un Mirage F1 din 2003 până în 2008, de trei ori campion naţional. Spaniolul Carlos Fantoba, inginer de aviaţie, pi