Numarul total al clientilor (vizitatorilor) unici ai site-urilor inscrise in Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI) a inregistrat in luna ianuarie o crestere de 17,88% in raport cu luna decembrie, potrivit datelor furnizare de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
Cele 202 site-uri prezente in SATI in luna ianuarie au cumulat peste 37 de milioane de clienti unici, fata de cei 31,4 unici inregistrati in luna decembrie.
Primele rezultate SATI au fost livrate in luna septembrie a anului trecut, la primul studiu fiind incluse 144 din cele aproximativ 200 inregistrate.
De asemenea, numarul total de vizite a crescut de la 86 de milioane la peste 103,7 milioane in luna ianuarie, in timp ce numarul total de afisari s-a apreciat cu 23,65%, la peste 631 de milioane.
Orlando Nicoara, director general al MediaPro Interactiv, divizia de internet a grupului MediaPro, spune ca ianuarie a fost o luna care a inceput mai greu.
"Pentru lunile urmatoare ma astept la o crestere a numarului de site-uri inscrise in SATI, in primul rand ca urmare a primelor livrari de date demografice. Acestea vor duce la cresterea interesului advertiserilor si vor contribui la cresterea bugetelor pentru online", a precizat Nicoara.
Calin Fusu, manager general si cofondator al Neogen, apreciaza ca SATI isi va consolida pozitia de instrument unic de masurare a traficului si audientei pentru site-urile importante, ceea ce va conduce la micsorarea importantei prezentei in Trafic.ro, serviciul de monitorizare a traficului detinut de NetBridge Investments.
"Probabil Trafic.ro va mai continua sa existe inca aproximativ un an", a su-bliniat Fusu.
El afirma ca publicul roman este in plin proces de schimbare a obiceiurilor de consum si "va continua sa opteze pentru alternativele oferite de internet, ceea ce va conduce la un consum tot mai mare de internet".