Afacerile companiei au sporit rapid pe parcursul ultimilor
ani, de la 20 de milioane de euro în 2010 la aproape dublu în 2012
Producătorul elen de lactate Olympus a pompat 70 de milioane de euro în investiţii pe piaţa românească în cei 14 ani de prezenţă locală.
N-a avut în plan să ţintească doar piaţa locală, pe care desface doar o cincime din produsele fabricii braşovene de la Hălchiu, ci chiar întreaga piaţă vest- europeană.
Iar în primele cinci luni ale anului cifra de afaceri a crescut cu peste 20% faţă de perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care piaţa lactatelor este stabilă.
Doar 40% din capacitatea de producţie a fabricii braşovene este folosită în acest moment, iar în trei ani volumele procesate s-ar putea dubla, conform lui Ilias Pliatsikas, directorul general al Olympus România, care se află în ţară de circa cinci ani.
Fabrica braşoveană are o importanţă strategică pentru grupul elen: a atras cea mai mare investiţie de până acum din afara graniţelor Greciei, iar oficialii companiei spuneau anterior că România este calea lor de acces către alte pieţe europene. Fapt deja dovedit. Chiar dacă afacerile companiei au sporit rapid pe parcursul ultimilor ani, de la 20 de milioane de euro în 2010 la aproape dublu în 2012 (38 de milioane de euro), tot activităţile de export deţin ponderea cea mai importantă, respectiv 80%. Ba mai mult, Pliatsikas spune că deschiderea unei pieţe de export nu este o problemă pentru companie; mai degrabă întâmpină dificultăţi în creşterea cantităţilor de lapte colectat.
Două mărci
Pe poarta fabricii braşovene ies lactate sub umbrela a două mărci - Oly (iaurt natural, lapte de consum, lapte UHT, smântână) şi Olympus (telemea, iaurt grecesc, iaurt bio); 10% din producţie reprezintă mărci proprii pentru reţele de retail. Recent, compania a marcat şi o premieră pe p