mul – prioritate a economiei româneşti”, care a avut loc ieri la Braşov urma să se finalizeze prin elaborarea unei strategii de relansare a turismului la nivel naţional, Ovidiu Iuliu Marian, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, a anunţat că această strategie există deja, doar că va trebui supusă dezbaterii publice. Totuşi, reuniunea de ieri are importanţa sa, având în vedere că este prima dată când s-au adunat la un loc mai mulţi dintre foştii lideri guvernamentali ai turismului. Au stat la aceeaşi masă primul ministru al Turismului de după Revoluţie, Mihai Lupoi, actualul preşedinte al ANT, Ovidiu Marian, fostul ministru Dan Matei Agathon, un alt fost – Alin Burcea, precum şi un fost secretar de stat, Nicu Rădulescu, acum preşedinte al Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România.
Lipsă de continuitate
De această dată se intenţionează ca strategia de relansare a turismului românesc să fie prezentată atât Guvernului, cât şi Parlamentului, pentru ca toate partidele politice să şi-o însuşească. Senatorul Otilian Neagoe, unul din iniţiatorii seminarului desfăşurat ieri la Braşov, a declarat că „marea problemă a turismului românesc este că nu a existat niciodată o strategie care să fie îmbrăţişată de toate partidele politice, iar odată cu schimbarea partidului de guvernământ se schimba şi strategia în domeniul turismului”.
Se speră că odată cu adoptarea acestei strategii să existe o continuitate în ceea ce priveşte adoptarea unor legi care să sprijine turismul, să fie susţinuţi atât investitorii, cât şi consumatorii. „De asemenea, ceilalţi miniştri din cadrul Guvernului vor trebui să promoveze legi care să nu afecteze domeniul turistic”, a arătat şeful ANT, Ovidiu Marian.
Notă bună, totuşi
Şeful ANT a fost, totuşi, îngăduitor cu turismul românesc, oferindu-i o notă „între 7 şi 8”. El a deplâns, însă,