„Alegría, Alegría!“ a întâmpinat un bufon cocoşat audienţa în deschiderea spectacolului. Cu un mers sacadat, purtând în mână un baston, acesta s-a plimbat printre spectatori salutându-i. Cu un gest ce amintea de saluturi miliare, bufonul a dat startul spectacolului.
Cirque du Soleil a adus, joi, „bucuria“ pe chipul a câteva sute de bucureşteni care au fost martorii primei reprezentaţii din următoarele cinci ale celebrului spectacol „Alegría“. După ce în urmă cu un an, circul a fost prezent în România cu spectacolul „Saltimbanco“, acum, la cererea publicului, Cirque du Soleil a revenit cu „Alegría“ (cuvânt spaniol care înseamnă bucurie n.r.). Cu 20 de minute înainte de începerea show-ului, câteva sute de spectatori aşteptau, nerăbdători, în cozi lungi de câţiva metri, în faţa porţilor de intrare, într-o atmosferă ce aducea aminte de circurile ambulante din trecut. Acest fapt nu a contat pentru organizatori care la ora 20 fix, aşa cum era stabilit, au pornit spectacolul.
După câteva minute în care clovnii show-ului s-au perindat printre rândurile de spectatori, acrobaţiile circarilor au început să se înlănţuie într-o evocare a extravaganţei şi decadenţei de la Versailles. Costumele viu colorate ale clovnilor îţi atrăgeau imediat atenţia, iar vocea, gesturile şi limbajul indescifrabil te transpuneau într-o lume feerică. Noul şi vechiul, generaţia tânără cu cea bătrână, fiinţe mitice, trubaduri şi atleţi au contribuit la un spectacol care, pentru două ore şi jumătate, a îmbinat în 11 acte arta şi sportul în formă pură.
Rând pe rând, momentele artistice s-au succedat în ritmul muzicii live, acrobaţiile elegante îmbinându-se perfect cu momentele umoristice în care amfitrionii show-ului, un bufon cocoşat şi trei clovni pestriţi, au cooptat chiar şi pe unii dintre spectacorii aflaţi în incinta pavilionului central de la Romexpo. Finalul primului act a fost