Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize, vrea să deschidă 20 de magazine în luna decembrie, urmând să ajungă la aproape 193 de unităţi la nivel naţional. Trei dintre cele 20 de magazine sunt deja funcţionale de la sfârşitul săptămânii trecute. Din cele 193 de unităţi, în 2012 Mega Image a deschis 89 de magazine, dintre care 37 sub brandul Mega Image şi 52 Shop&Go.
În acest context cifra de afaceri a belgienilor se va apropia de jumătate de miliard de euro, potrivit calculelor ZF care iau în considerare vânzări per magazin similare celor de anul trecut. Calculele ZF nu ţin cont de data în care au fost deschise magazinele.
Încă de la intrarea pe piaţă belgienii şi-au concentrat atenţia pe Bucureşti şi judeţul Ilfov, unde au circa 150 de magazine. Retailerul şi-a extins reţeaua până în sud, în judeţul Giurgiu, în nord până la Braşov şi în vest până în judeţul Argeş. La est de Capitală, singurul judeţ unde compania a deschis magazine este Constanţa, fiind ocolite astfel mai săracele judeţe Ialomiţa şi Călăraşi.
Până în prezent retailerul belgian a mizat atât pe deschideri de la zero, cât şi pe achiziţiile reţelelor concurente.
Belgienii de la Mega Image au alocat în acest an un buget de 50 mil. euro pentru deschiderea de noi unităţi, pentru remodelarea unor magazine mai vechi şi pentru proiecte de CSR (corporate social responsability).
Până în prezent retailerul belgian a mizat atât pe deschideri de la zero, cât şi pe achiziţiile reţelelor concurente. La finalul anului trecut a preluat toate cele trei magazine din Bucureşti ale G'Market. Mega Image nu se află însă la prima achiziţie. Astfel, în 2008, Delhaize Group a preluat, prin intermediul subsidiarei Mega Image, toate cele 14 magazine La Fourmi din Bucureşti în schimbul sumei de 18,6 mil. euro.
La sfârşitul anului 2010 belgienii, care deţin cea mai