În zece ani, toate vehiculele comerciale îşi vor reduce consumul de combustibil şi emisiile de dioxid de carbon cu 20% - aşa a început prezentarea lui Andreas Renschler, membru al consiliului de administraţie al Daimler AG responsabil pentru camioane. Această reducere ar veni după ce în ultimii 50 de ani consumul de combustibil a scăzut cu aproape 30%, în timp ce viteza medie de deplasare şi sarcina utilă a camioanelor a crescut.
Pentru a vedea exact avantajele noilor generaţii de camioane, am efectuat un test cu un Actros 1844 LS în Elveţia, între Chur şi San Bernardino, diferenţa de altitudine fiind de peste 1.000 de metri.
Imediat cum iei loc în cabina unui Actros de generaţia a treia nu ai cum să nu observi tehnologia de la bord. Dacă un şofer normal de categorie B se poate urca pe orice maşină pentru a o conduce, atunci când te pregăteşti să conduci un camion lucrurile se schimbă. Trebuie să-ţi faci bine temele pentru a înţelege toate sistemele şi nu în ultimul rând să ştii să-ţi reglezi toate oglinzile care îţi oferă o imagine de ansamblu în jurul cabinei.
Cea mai importantă dotare a camionului o reprezintă retarderul. Acesta poate reprezenta diferenţa dintre profit şi faliment într-o firmă de transport. Spre deosebire de un autoturism, unde frânele sunt utilizate în mod obişnuit, la camion acestea reprezintă un subiect foarte "delicat". În primul rând, atunci când în fiecare zi parcurgi chiar şi peste 1.000 km, utilizarea frânelor poate duce la uzarea prematură a acestora şi implicit la creşterea costurilor. În plus, dacă TIR-ul a frânat, înseamnă că la un moment dat trebuie să accelereze aşadar creşte consumul. În plus, oricine ştie că atunci când se coboară o pantă, motorul consumă mai puţin dacă este în viteză şi se utilizează frâna de motor. În plus, retarderul de la Mercedes-Benz nu reprezintă o simplă "frână de