“Regii asfaltului”, Căşuneanu şi Umbrărescu, bossul Blue Air, Nelu Iordache, liderul lucrărilor aeroportuare din România, Urdăreanu, influentul Michael M. Stanciu, proprietarul Universităţii Cluj, Florian Walter, miliardarul Ţiriac, giganţii mondiali Max Bögl, Alpine, Strabag, Astaldi, FCC Construccion, Arcadom, alături de cele mai puternice firme locale de construcţii, ACI, Transilvania Construcţii sau Napoca Construcţii, deschid lista firmelor interesate de licitaţia pentru cea mai importantă investiţie clujeană: noua pistă a aeroportului, evaluată la 120 de milioane de euro.
Licitaţia organizată deConsiliul Judeţean (CJ) Cluj şi Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca pentruconstrucţia noii piste de aterizare-decolare de 3.500 de metri a atras atenţiacelor mai puternici constructori locali, naţionali şi europeni. “Noi am impuscondiţii extrem de serioase în ce priveşte cifra de afaceri, experienţasimilară, astfel încât să avem garanţia că la licitaţia noastră vor participadoar acele societăţi puternice care pot realiza un proiect de o asemeneaanvergură, care au capacitate de finanţare”, a declarat preşedintele CJ, AlinTişe. începând de vineri şi până ieri, nu mai puţinde 38 de societăţi au solicitat documentaţia de participare la licitaţie. Printreacestea, companii precum cele ale cunoscuţilor oameni de afaceri TiberiuUrdăreanu (grupul UTI), Costel Căşuneanu ( Pa&Co International), DorinelUmbrărescu (Spedition UMB), Nelu Iordache (Blue Air, Romstrade). Alături de aceştia, şi-au maiarătat interesul şi alţi competitori importanţi care, în timp, şi-au câştigatun nume atât pe plan intern, cât şi extern: austriecii oligarhului rus OlegDeripaska, Strabag, şi cei de la Alpine Bau, italienii de la Astaldi, spanioliide la FCC Construccion, nemţii de la Max Bögl şi de la Kier International,napoletanii de la Air Suport, vienezii de la Porr Technobau und Umwelt AG,italienii