Compania Ensight Management Consulting, ce oferă servicii de consultanţă în management, estimează pentru acest an afaceri de 4,8-5 milioane de euro, similare celor din 2010. "Cred că cifra de afaceri a companiei va fi similară sau în uşoară creştere comparativ cu cea din 2010, când am obţinut 4,8 mil. euro. Vreau să fiu optimist, dar moderat", a spus Robert Maxim, managing partner al firmei de consultanţă în management. Maxim mai spune că anul trecut circa 10-15% din afacerile companiei au provenit din proiecte paneuropene şi doreşte ca şi în acest an să aducă 15% din total, în condiţiile în care Ensight s-a afiliat la Eurogroup Consulting, o reţea de consultanţă prezentă în 18 ţări din Europa şi America. Ensight, care are clienţi precum Petrom, Rompetrol, Romgaz, Vodafone, Lidl sau Peugeot, spune că îşi va concentra activitatea de consultanţă asupra a trei domenii mari, respectiv bănci şi asigurări, energie şi utilităţi şi retail şi distribuţie. Potrivit lui Maxim, compania sa obţine pentru un proiect de consultanţă între câteva zeci şi câteva sute de mii de euro. În prezent piaţa de consultanţă în management din România, estimată de Maxim la 200 mil. euro, este în continuare afectată de criză, consumul de astfel de servicii fiind redus.
"Piaţa nu va creşte nici în acest an. Eu estimez că va rămâne la 200 de milioane de euro, faţă de 350-400 mil. euro în 2008. Am putea vedea o revenire în 2012-2013, însă totul depinde de evoluţia economiei." Robert Maxim mai spune că în cazul României se observă şi o altă particularitate, consumul de consultanţă în management în sectorul public din România este net inferior, spre inexistent, comparativ cu Franţa. "Viteza de restructurare în sectorul privat este mult mai mare decât în cazul sectorului public. În sectorul privat există companii cu mii, chiar zeci de mii de angajaţi, care se restruct