Principalii jucători din domeniu estimează o creştere anuală de 12% în următorii trei ani. Dacă pentru americani conceptul de aero-taxi nu mai este de mult ceva nou, europenii au luat Principalii jucători din domeniu estimează o creştere anuală de 12% în următorii trei ani.
Dacă pentru americani conceptul de aero-taxi nu mai este de mult ceva nou, europenii au luat startul în acest domeniu mult mai târziu. Deşi la scară redusă, cursele aeriene de afaceri încep să se dezvolte şi în ţara noastră, urmând, practic, trendul european.
Neomogenă, piaţa românească de profil este dominată de câteva companii cunoscute: Ţiriac Air, Eurojet România, Carpat Air, Romavia. Cel mai nou nume intrat pe acest segment este Atlantis, înfiinţată de un grup de investitori americani.
Piaţa se află, în mod cert, pe un trend ascendent, însă ritmul se află în strânsă legătură cu necesităţile oamenilor de afaceri. Cora Băiaşiu, director comercial la Eurojet România, parte a Grupului Rompetrol, apreciază că, în următorii trei-cinci ani, piaţa de profil va înregistra o majorare anuală cu 12%.
"Dacă ne raportăm la un nivel estimat de peste 10.000 ore de zbor, piaţa curselor charter pentru 2007 poate depăşi o valoare minimă de 20 milioane de euro, în condiţiile în care considerăm piaţa aviaţiei de business din România ca reprezentând totalul cererilor de ore de curse charter prestate de companiile din ţara noastră", explică Băiaşiu.
În opinia sa, factorii principali care vor contribui la această dezvoltare sunt beneficiile ce nu pot fi egalate cu cele oferite de către companiile comerciale de linie.
Un aspect esenţial în evoluţia aviaţiei de business constă în dinamizarea mediului de afaceri odată cu integrarea României în Uniunea Europeană. "Segmentul de piaţă deservit este format, în general, de firme româneşti sau străine care au nevoie de acest tip de