Evenimentele sportive desfășurate în afara ţării atrag, anual, câteva mii de suporteri români, care cheltuiesc, în medie, câte 300 de euro pentru a-și sprijini echipa favorită ce evoluează în deplasare.
Pasiunea românilor pentru fotbal s-a constituit într-o nișă deloc de neglijat de către agențiile de turism. Fie că vorbim de deplasările echipei naționale sau ale celor de club, volumul vânzărilor depinde foarte mult de calibrul adversarilor românilor, respectiv de miza partidei. Cu cât echipa adversă este mai cunoscută, cu atât numărul fanilor care însoțesc jucătorii în deplasare este mai ridicat.
„Suporterul român este diferit de cel din străinătate. Nu își însoțește echipa oriunde pentru a o sprijini, pentru el contează mult și destinația“, spune Florin Leonte, director general al Danco Pro Communication, turoperatorul oficial al echipei naționale. Potrivit acestuia, în funcție de echipele pe care le întâlnește naționala, vinde într-un an de la câteva zeci de pachete la câteva mii.
Aceleași criterii stau și la baza tarifelor, astfel încât un fan al selecționatei de fotbal a României poate cumpăra pachete de trei zile la tarife cuprinse între 200 și 1.000 de euro, în preț fiind incluse biletele de avion și transferurile, biletul la meci, respectiv două nopți de cazare cu mic dejun la un hotel de patru stele. În preliminariile pentru ultimele două campionate (Mondialul din Africa și Europenele din Polonia și Ucraina) cele mai cumpărate pachete de către suporteri au fost pentru meciurile cu Franța.
„Parisul atrage, iar mulți dintre cei care au făcut deplasarea și-au dorit să-l viziteze. Plus că echipa Franței are jucători importanți la nivel mondial, lucru care contează pentru suporterul român“, mai precizează Leonte. Potrivit lui, acest segment de nișă reprezintă circa 4% din cifra de afaceri a agenției, care în anul 2009 a fost de 12 m