Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău apare şi în ultimul raport al Curţii de Conturi, elaborat pe baza controalelor făcute în instituţie anul trecut de auditorii externi ai Camerei de Conturi Sălaj. Printre neregulile găsite la cel mai mare din spital se numără şi „existenţa în stoc a unor medicamente expirate din 2008-2009, în sumă de 670 mii lei”.
Managerul spitalului, Laurenţiu Barna, susţine, însă, că nu este vorba de medicamente expirate, cel puţin nu în totalitate, pentru că cea mai mare parte din această sumă este reprezentantă de contravaloarea unui aparat de neutralizat deşeuri, repartizat spitalului de Ministerul Sănătăţii, dar care nu a putut fi pus niciodată în funcţiune pentru că normele Ministerului Mediului nu permiteau acest lucru. Este vorba despre un aparat numit Medister, în valoare de 476.396 de lei, adică mai bine de trei sferturi din totalul valorii aşa-ziselor medicamente expirate.
În categoria "medicamentelor expirate" a mai fost inclus şi un tocător de deşeuri, nepus în funcţie, în valoare de 19.463 de lei, dar şi materiale sanitare pentru hemodializă aflate în stoc, neexpirate, în valoare de 47.180 de lei. Potrivit lui Barna, acestea au rămas în stocul spitalului în momentul în care serviciul de hemodializă a fost externalizat. După control, acestea au fost distribuite spitalelor din zonă care mai au bolnavi la hemodializă.
Au fost, însă, şi medicamente expirate găsite la control, valoarea acestora fiind de 127.066 de lei. Cea mai mare parte din sumă (116.766 de lei) este reprezentată de contravaloarea unui singur medicament - Novoseven, folosit pentru tratamentul hemoragiilor.
Managerul spitalului spune că nu contestă veridicitatea celor semnalate de Camera de Conturi nici în privinţa celorlalte nereguli, ce ţin în special de plăţile făcute în cadrul proiectelor de reabilitare, dar susţine c