Romanii sunt mult mai deschisi la noutati in materie de IT&C, fiind mai interesati de varietate de culori, modalitatile de impachetare a produselor si a gadget-urilor lansate in serii limitate decat tari precum Polonia, Rusia sau Ucraina, considera Geert van Dijk, vicepresedinte al Canyon si Prestigio, branduri de electronice distribuite in Romania prin Asbis.
Dijk a oferit un scurt interviu, in exclusivitate, pentru Wall-Street.ro, oferind o viziune strategica asupra activitatii brandurilor pe care le reprezinta pe piata locala, pe Facebook dar si in regiune. Olandezul este cofondator al companiei infiintate in 2003. Actionarul majoritar este in prezent firma Asbis.
Wall-Street.ro: Cum arata portretul robot al cumparatorului de produse Canyon si Prestigio, in Romania?
GD: In Romania, produsele Canyon sunt achizitionate in general de studenti si de tineri, intre 20 si 35 de ani. In alte state cumparatorii au si varste mai mici. Cele mai vandute produse sunt mici gadget-uri precum mousi, webcam-uri sau casti. Produsele Prestigio sunt ceva mai exclusiviste, tintesc in general oameni cu bani mai multi, pasionati de tehnologie – GPS-uri sau tablete PC.
W-S.ro: In contextul crizei economice, cum incercati sa mentineti sau chiar sa cresteti vanzarile de pe piata locala?
GD: Avem doua strategii in acest sens. Pentru prima am luat in considerare faptul ca romanii sunt “open minded” (deschisi – n.r.) catre produse si editii de produse limitate si lansam, frecvent, astfel de gadget-uri. Urmatoarea lansare o sa o avem in septembrie. Pentru a vedea ce anume cauta targetul nostru avem un numar de studenti pe care ii chestionam. Alaturi de acesti romani mai sunt grupuri similare in alte sase state din lume.
W-S.ro: Si a doua strategie?
GD: Am observat ca oamenii din Romania, Bulgaria, Serbia sau Croatia sunt mult mai deschi