In timp ce competitorii RCS&RDS, dar mai ales Romtelecom fac achizitii pentru a isi mari numarul de abonati, UPC Romania se concentreaza cel putin in urmatorul an pe cresterea organica in ceea ce priveste clientii noi, afirma Severina Pascu, directorul financiar al operatorului care este al doilea furnizor de servicii de televiziune pe piata locala.
“Evident ca ne uitam la oportunitatile care apar si putem sa raspundem cu o achizitie sau nu. Daca este un deal bun, cu siguranta vom face acest lucru. Insa nu este strategia noastra pe urmatorul an sa crestem prun achizitii, ci organic”, explica managerul UPC, adaugand ca se asteapta ca in continuare evaluarile companiilor sa scada.
Severina Pascu nu a oferit date despre procentul cu care s-au diminuat valorilor operatorilor telecom locali sau cu cat ar putea scadea in continuare.
Romtelecom, compania cu care UPC se lupta pentru locul al doilea pe piata de televiziune, cumpara prin operatorul NextGen din ce in ce mai multe firme mici de telecomunicatii, timp in care si RCS&RDS activeaza in acelasi mod, insa tranzactiile sunt mult mai rare, ultima astfel de actiune a companiei controlate de Zoltan Teszari fiind in ianuarie anul acesta cand a cumparat Air Bites.
Cea mai importanta achizitia a UPC in Romania a fost achizitia Astral in 2005, de atunci urmand cateva tranzactii mai mici printre care cea a Focus Sat, Minisat si Cablevision of Romania.
Prioritatile UPC in urmatoarea perioada sunt legate de lansarea campaniei de toamna, in general in septembrie si octombrie majoritatea operatorilor telecom, dar mai ales cei de televiziune, venind cu noi produse si servicii pentru atragerea clientilor.
“Perioada urmatoare este cea mai importanta din an, iar obiectivele sunt strict legate de acest interval, finalitatea fiind cresterea si consolidarea bazei de clienti. Cel mai mult vom cres