Pierderile operatorului grec de telefonie reflecta investitiile realizate pentru dezvoltarea retelei. In scadere sunt, insa, si veniturile medii per utilizator
Cosmote Romania a inregistrat in primele sase luni ale anului venituri din servicii de 14 mil. euro, din care 7,9 mil. in trimestrul al doilea. Operatorul elen a inregistrat o pierdere neta de 44,9 mil. euro in semestrul I, pierdere datorata in special investitiilor in relansarea companiei, in rebranding si investitiile in infrastructura, se arata in rezultatele financiare aferente trimestrului doi, publicate joi de companie.
In primii trei ani de operare in Romania, investitiile se vor ridica la 450 de mil. euro si vizeaza in principal extinderea retelei de acoperire, dezvoltarea canalelor de distributie si lansarea de noi produse. Prin urmare, oficialii companiei estimeaza ca pana la finele acestui an handicapul de acoperire fata de principalii doi operatori de pe piata, Orange si Vodafone, va fi recuperat in totalitate.
Cosmote Romania va continua si investitiile in promovarea brandului si in extinderea retelei de distributie. Operatorul are deja o retea de distributie formata din 542 de magazine la nivel national (magazine proprii si partenere). Cosmote a preluat in luna mai 42% din actiunile lantului de magazine de accesorii Germanos, Romania fiind ultima tara in care operatorul mobil asteapta avizul autoritatilor din domeniul concurential pentru aceasta achizitie.
Venituri in scadere/utilizator
Desi pierderile operatorului sunt insemnate, nu acelasi lucru se poate spune despre evolutia numarului de clienti. Astfel, filiala din Romania a Cosmote a inregistrat o crestere cu 256 mii a numarului de clienti, ajungand la un numar total de 531 mii de clienti, ceea ce se traduce printr-o cota de piata de 4%.
Din numarul total al clientilor, 86% fol