Căutând să atragă clienţii, companiile hi-tech se întrec să scoată pe piaţă tot mai multe produse care promit să transforme oamenii din simpli spectatori în participanţi la acţiune. Mania 3D a pus stăpânire pe lumea tehnicii. Filme, jocuri, cărţi, aparate foto şi laptopuri - toate se bazează pe acest efect.
„Nu merg eu la film 3D, cu ochelarii ăia ciudaţi, să nu mai văd apoi pe unde calc", se răţoieşte o femeie trecută de 50 de ani la fiica ei adolescentă.
Citiţi şi:
S-a deschis prima expoziţie de fotografie 3D realizată într-un muzeu al satului
Clipul 3D, noua revoluţie în muzică
„Te rog mamă, o să-ţi placă mult. E altceva decât ştiai tu până acum", îi răspunde fata. „Lucrurile se schimbă. Trebuie să fii deschisă la nou", adaugă adolescenta, aşteptând parcă o privire aprobatoare din partea mamei sale, care dă să plece din faţa panoului pe care sunt afişate orele de începere ale unui film 3D, la unul dintre cinematografele din Bucureşti.
„Bine, poate o să mergem cândva, săptămâna viitoare", caută aceasta o portiţă de ieşire. Între timp, la casa de bilete se face coadă. Filmul cu efecte ameţitoare atrage ca un magnet publicul tânăr, în detrimentul peliculelor clasice.
O nouă revoluţie
Dacă în anii '50, lumea se schimba odată cu apariţia televizoarelor color, la acea vreme greu accesibile, acum a venit rândul efectului 3D să facă ravagii în rândul pasionaţilor de tehnologie. Pe acest efect se bazează filme, aparate de fotografiat, camere video, proiectoare, display-uri şi jocuri video.
Recent, oamenii de ştiinţă din Coreea de Sud au reuşit să pună la punct o tehnologie computerizată tridimensională pentru cărţi, ce face personajele „să sară" din pagini, relevă Reuters.
Cercetătorii au animat astfel personajele din două cărţi de poveşti, reuşind, de exemplu, să-i facă pe eroi să s